Informasjon om Seil-UT Sør

Seil-UT Sør, starter lørdag 21.mai. og vil foregå ut august måned.

Dette er en uhøytidelig konkurranse av seilere for seilere. Seilforeningene på Sørlandet presenterer kjente og ukjente havner. Noen av havnene har god beskrivelse og mye info, andre mer begrenset. Formålet med konkurransen er å få seilende båter på sjøen, dele havner og delta i en vennskapelig konkurranse. Konkurransen skal favner både de som liker dagsturer og de som er på overnattingstur. Risørs seilforenings medlemmer som ønsker å delta er også med i seilforeningens Seil-ut regatta (se under)

Påmelding til konkurransen kan nå gjøres, selv om konkurransen ikke enda er startet.

Gå inn i Trimpoeng appen og legg inn konkurransekode: SUSØR22.

Dere som ikke deltok sist år, se hjemmesiden til Trimpoeng for å laste ned APP:

I årets konkurranse settes følgende poenggivning:

·       Alle havner og mål, kan sjekkes inn en gang pr. døgn.

·       1 poeng for sponsorsteder (disse vil kunne tilkomme etter hvert i konkurransen, og det vil kunne bli begrensing i antall ganger disse kan sjekkes inn.)

·      Medlemmer i Risør seilforening deltar også i foreningens egen Seil-ut regatta. Her vil vi også premiere de som seiler på havner utenfor Sørlandet. Poeng for disse havnene vil ikke kunne registreres i appen, men kan fås ved å varsle leder@risorseilforening.no, eller ved å ta et bilde å tagge Risør seilforening og seil ut. Vi har egen premie som trekkes blant deltagerne, og de med mest havnebesøk.

Havner som kan nås fra båt og land (touch and go)

o   2 poeng for havner som ligger mindre enn 1 NM fra andre havner.

o   3 poeng for havner som ligger mer enn 1 NM fra andre havner.

Havnemål på land:

o   3 poeng for innsjekk på landpunkt i forbindelse med havner

For å sjekke inn disse må man på land. Dette medfører at dersom man tar en tur på land har man mulighet til å hente ekstra poeng i disse havnene.

Det vil kunne komme flere sjekkpunkter vil kunne tilkomme utover i konkurransen.

Hovedsponsor for Seil-ut sør er:

Runar Skagestad